מדריך למשתמש - Frontask CRM

עדיין לא לקוחות?

חיוב אוטומטי מתחדש  -ריטיינר



במערכת Frontask CRM תוכלו להגדיר מסמך לחיוב חודשי באופן זה שהמערכת תפיק עבור הלקוח חשבונית מס שאותה הלקוח נדרש לשלם (ללא ביצוע סליקה)

בנוסף ניתן לקבוע ולבצע חיוב אוטומטי מול כל לקוח ולקוח בתאריך אותו תבחרו, ולהגדיר את החיוב כחיוב אוטומטי מתחדש, אחת לחודש או יותר. כמובן שאם תצטרכו בנקודת זמן מסוימת לעדכן את החיוב ניתן לעשות גם זאת.
בנוסף 


שימו לב , על מנת להשתמש בשירות החיוב והסליקה האוטמטים עליכם לפנות לחברת האשראי ולבקש פטור מסליקה באמצעות CVV.

לשם הגדרת החיוב האוטומטי עליכם לנקוט במספר שלבים מקדימים:
1. הכנת מסמך לחיוב - מסמך מסוג הצעת מחיר שיומר באופן אוטמטי לחשבונית מס קבלה
2. הזנת כרטיס האשראי אשר יחויב באופן אוטמטי
3. הגדרת שלב אוטמטי שיבצע חיוב וישלח בעזרת קישור תבנית מייל את המסמך (חשבונית מס קבלה) אל הלקוח

לידיעתכם באם ארעה שגיאה כלשהי בעת החיוב, המשימה תועבר באותה נקודת זמן למנהל המערכת עם פירוט השגיאה שהתקבלה מחברת האשראי (למשל: כרטיס נגנב, אין מסגרת- יש לפנות לחברת האשראי וכן הלאה), כך שתוכלו בכל נקודת זמן לדעת מה מצב הסליקה גם אם לא התרחשה מסיבה כלשהי שאינה תלויה בכם.



הכנת והגדרת מסמך לחיוב

הגדרה זו רלוונטית בעבור שני סוגי הפעילות - גם חשבוניות מס, וגם חשבוניות מס קבלה.
על מנת להגדיר את הסכום בו יחויב הלקוח באופן אוטמטי וקבוע עלינו להגדיר מראש מסמך בלשונית הכספים בכרטיס הלקוח מולו נפעיל את החיוב.
מסמך זה הינו מסמך הצעת מחיר, אשר יומר בצורה אוטמטית לחשבונית מס קבלה.

על מנת להכין את המסמך הכינו הצעת מחיר כרגיל בכרטיס הלקוח בלשונית הכספים, בחרו את הפריטים אותם תרצו לחייב , את הכמות והסכום ושמרו את המסמך. (תוכלו לכין הצעת מחיר בלחיצה על אייקון המגילה או על ידי הוספה).
אם אינכם זוכרים איך לההכין הצעת מחיר ללקוח? לחצו כאן

לאחר שהכנתם את הצעת המחיר שתרצו תוכלו לפעול בשתי דרכים
בדרך הרגילה - עליכם להגדיר את הצעת המחיר שיצרתם כהצעת מחיר ראשית , כלומר כזו שבצורה אוטמטית תחויב. על מנת לעשות זאת לחצו על הכיתוב "הפוך לראשית", ותוכלו לראות לאחר מכן את סימון ה"וי" בתיבת הסימון "ראשי" כפי שמודגם בצילום המסך .

בדרך המשלבת מספר חיובים - עליכם ליצור הצעת מחיר וליצור שדה בתהליך מסוג "הצעת מחיר" ולקשר את התהליך עם הצעת המחיר שתרצו שהתהליך יבצע סליקה בהתאם.
שימו לב תוכלו לבנות כמה הצעות מחיר ולקשר אותם עם תהליכים שונים לאותו לקוח, או להגדיר הצעת מחיר המקושרת עם תהליך והצעת מחיר אחרת כראשית (מבלי לקשרה אל תהליך אחר) תהליך אחד יסלוק את הצעת המחיר שמקושרת איתו, ותהליך אחר יסלוק את הצעת המחיר הראשית, או הצעת מחיר אחרת המקושרת עם תהליך ב', ותהליך שלישי יסלוק או רק יפיק חשבונית מס על הצעת המחיר הראשית וכן הלאה.

בכל מקרה - אם יש שדה מסוג הצעת מחיר ונבחרה הצעת מחיר המקושרת לתהליך עם שלב סליקה אוטמטית הצעת המחיר המקושרת עם התהליך היא זו שתעבור המרה לחשבונוית או לחמ"ק ותעבור סליקה, אם אין הצעת מחיר המקושרת עם התהלי המערכת תעבור ותחפש את הצעת המחיר הראשית המסומנת בכרטיס הלקוח בלשונית הכספים.

הצעת מחיר ראשית

הזנת כרטיס אשראי לחיוב

על מנת שהמערכת תוכל לבצע חיוב אוטמטי של הצעת המחיר אותה הגדרנו עליכם ראשית להיות מחוברים אל ממשק הסליקה שלנו.

כדי שהמערכת תוכל לבצע את הסליקה באופן ישיר וללא התערבותכם, עליכם להזין כרטיס אשראי של הלקוח, שאותו המערכת תחייב. אם כבר ביצעתם סליקה בכרטיס אשראי של הלקוח תוכלו למצוא את כרטיס האשראי נמצא בלשונית כספים, תחת הלשונית כרטיסי אשראי.
אם עוד לא ביצעתם סליקת אשראי וברצונכם להזין מספר אשראי שיחויב בצורה אוטמטי תוכלו ללחוץ בלשונית כרטיסי אשראי על "בדיקת כרטיס/הוספה" ולהזין את פרטי כרטיס האשראי (מס, תאריך תוקף, CVV, ת.ז ופרטים נוספים), ולאחר מכן ללחוץ על בצע תשלום. אם כבר בצעתם בעבר חיובים וישנו כרטיס אשראי תוכלו להפוך אותו לראשי

שימו לב כברירת מחדל במסך הוספת כרטיס האשראי מסומן למערכת "אישור ללא חיוב", כך שגם לחיצה על בצע תשלום אינה גורמת לחיוב האשראי בפועל, אלא רק מזינה את כרטיס האשראי למערכת ושומרת את פרטיו (בנוסף בנקודת זמן זו המערכת תבצע בדיקת מסגרת לסכום אותו אתם מזינים תחת סכום לחיוב במעמד זה בלבד).
קראו על שמירת כרטיס ובדיקה כאן.

גם כאן, על מנת לסמן כרטיס אשראי זה כראשי , כלומר שפעולת החיוב האוטמטי תתבצע מולו באופן קבוע עליכם לסמן "הפוך לראשי" ולאחר שתסמנו זאת תוכלו לראות את הסימון "וי" בתיבת הסימון "ראשי", כפי שמודגם בצילום המסך.



הגדרת תהליך חיוב

בעזרת בנית תהליך (תחת תפריט ניהול המערכת > תהליכים ארגוניים) תוכלו להגדיר תהליך ייחודי לנושא הגביה האוטמטית, או ליצור שלב כזה באחת התהליכים הקיימים שלכם.
כל שעליכם לעשות על מנת להגדיר את השלב הוא ליצור שלב או לערוך שלב קיים ולהגדיר בתיבת הבחירה איזה סוג חיוב אם בכלל יש לבצע בשלב זה.

האפשרויות העומדות לבחירתכם:
1. ללא (כלומר ללא הפקת מסמך חיוב כלשהו - כלומר שלב עדכון משימה רגיל)

2. חשבונית מס - כלומר המערכת תפיק מסמך חשבונאי חתום דיגיטלית מסוג חשבונית מס

3. חשבונית מס קבלה - כלומר המערכת תפיק עבורכם חשבונית מס קבלה תוךו שהיא מבצעת סליקה של כרטיס האשראי אותו סימנתם כראשי.


על מנת שתהליך החיוב יושלם והחשבונית שתופק תועבר ללקוח, עליכם להצמיד לשלב זה תבנית מייל, אשר הוגדרה מראש לצורך כך ולקשר בין השלב לתבנית. פשוט בחרו את התבנית המתאימה בשלב זה מרשימת התבניות בעת הכנת השלב ועדכנו את השלב.

בכל פעם שתעדכנו את המשימה לשלב זה יופעל תהליך החיוב.

הגדרת חיוב אוטמטי מתחדש

אם ברצונכם להגדיר את שלב החיוב בצורה אוטמטית ומתחדש, אחת לחודש, או יותר, עליכם להכנס למסך מתקדם של בנית תהליך ארגוני. כניסה למסך המתקדם נמצאת בתחתית מסך תהליכים ארגוניים.

לאחר כניסתם למסך מתקדם עליכם לבחור את התהליך שיצרתם (נניח ששמו חיוב מתחדש) ורק לאחר בחירת התהליך תוכלו לבחור את לשונית שלבי התהליך.

עתה עליכם להגדיר מספר דברים
1. פרק הזמן שתרצו בו החיוב יתבצע - אם מדובר בחיוב חודשי הזינו בתיבה חודשים 1 (אם מדובר בחיוב אחת לחודשיים - הציבו בתיבה חודשים את המספר 2 וכן הלאה).
שימו לב הזנת התאריך בחודשים תקפיץ את מועד החיוב מהתאריך בו נפתח המשימה וכמספר החודשים שהצבתם קדימה, ובאפשרותכם לסמן "בכל ימי השבוע", כך שהמערכת תתעלם מימי שישי ושבת ותעשה אף בהם את הסליקה באופן אוטמטי

2. עליכם להגדיר את שלב זה כתוצאה אפשרית של עצמו וכמובן להגדיר שלב זה כתוצאה אפשרית של עצמו , עם מעבר אוטמטי, כך שהשלב ירוץ אחת לכמה חודשים שהגדרתם . בחרו בתוצאות אפשרויות וסמנו שלב זה כתוצאה אפשרית של עצמו וסמנו גם מעבר אוטמטי ו-ברירת מחדל.



הגדרת שלב חיוב



הגדרות מתקדמות לחיוב מתחדש